Miasto atrakcji. Narodziny kultury masowej na prze
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Miasto atrakcji. Narodziny kultury masowej na prze |
Rozszerzenie: |
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.
Miasto atrakcji. Narodziny kultury masowej na prze PDF Ebook podgląd online:
Pobierz PDF
Zobacz podgląd Miasto atrakcji. Narodziny kultury masowej na prze pdf poniżej lub pobierz na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Miasto atrakcji. Narodziny kultury masowej na prze Ebook podgląd za darmo w formacie PDF tylko na PDF-X.PL. Niektóre ebooki są ściśle chronione prawem autorskim i rozpowszechnianie ich jest zabronione, więc w takich wypadkach zamiast podglądu możesz jedynie przeczytać informacje, detale, opinie oraz sprawdzić okładkę.
Miasto atrakcji. Narodziny kultury masowej na prze Ebook transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Łukasz Biskupski
Miasto atrakcji.
Narodziny
kultury masowej
na przełomie XIX
i XX wieku
Pobieranie Książek, Ebook - Pdf, Doc, Mobi, Epub
Strona 2
W Mieście Atrakcji Łukasz Biskupski opisuje przemiany rodzimej kultury popularnej na przełomie XIX i XX
wieku i proces wykształcania się kina jako dominującej formy w uniwersum rozrywek Łodzi, największego ośrodka
przemysłowego na terenie polskich prowincji Cesarstwa Rosyjskiego.
Autor rekonstruuje system rozrywkowy miasta, śledząc „podwójne narodziny” kina. Kinematograf pojawił się w
latach 90. XIX wieku jako nowa technologia zaadaptowana przez dziewiętnastowieczną kulturę atrakcji
reprezentowaną przez salony osobliwości czy teatry variété. Dopiero po 1907 roku kino wyłoniło się jako osobny
segment branży rozrywkowej, posiadający własne miejsca prezentacji i własną publiczność przyzwyczajoną do
regularnych powrotów do kin w ramach praktyki, którą, za ówczesną prasą, można nazwać „kinomanią”.
Łukasz Biskupski, kulturoznawca i filmoznawca, doktorant w Instytucie Kulturoznawstwa Szkoły Wyższej
Psychologii Społecznej w Warszawie. Zajmuje się dawną i współczesną kulturą wizualną.