Średnia Ocena:
Autyzm i AAC. Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem
Praca dotyczy bardzo istotnej i doniosłej społecznie problematyki, jaką stanowi prezentacja rozmaitych form wspomagania procesu komunikacji osób z autystycznym spektrum zaburzeń (ASD). Autorzy wykorzystali z jednej strony aktualne dane z literatury sięgając do prac wybitnych badaczy zamieszczonych w publikacjach książkowych a także czasopismach o znaczeniu i zasięgu międzynarodowym. Obszerna monografia wychodzi na przeciw pilnym potrzebom związanym z udostępnianiem najwieższych informacji w zakresie rozwijania zdolności porozumiewania się, ze szczególnym uwzględnieniem procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży z ASD.Zawarte w przygotowywanej do druku książce pdf rozdziały, odznaczają się wysokim poziomem profesjonalizmu i mogą stanowić niewątpliwie cenne źródło wiedzy a także inspiracji dla czytelników.Ukazanie się tej książki pozwoli czytelnikom zapoznać się z wieloma różnorodnymi i nierzadko wypróbowanymi podejściami i sposobami związanymi z diagnozą trudności komunikacyjnych i oddziaływaniami pozwalającymi je zmniejszyć albo im zapobiegać u dzieci z ASD. Lekturę ocenianej publikacji można polecić zarówno profesjonalistom jaki praktykom, a także studentom takich kierunków jak pedagogika specjalna, psychologia, logopedia, audiofonologia.Myślę, że także rodzice tej grupy dzieci będą zainteresowani tymi koncepcjami i propozycjami, jakie stanowią przedmiot rozważań opisywanej publikacji.Odczytanie i zrozumienie komunikatów dzidziusia daje szansę na wprowadzenie alternatywnych i wspomagających form terapii.Książka Autyzm i AAC. Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem jest dziełem wielu twórców – naukowców i praktyków. Jest ona cennym wkładem do badań ponad budowaniem takich form postępowania terapeutycznego, które umożliwią dzidziusiowi autystycznemu komunikację społeczną. Pokazywane formy pracy z dzieckiem i jego otoczeniem budzą nadzieję na zbudowanie drogi, która umożliwi dzidziusiowi autystycznemu znalezienie się w środowisku społecznym.Książka winna być podstawowym źródłem wiedzy dla wszystkich terapeutów pracujących z dzieciakami z deficytami rozwojowymi.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Autyzm i AAC. Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem |
Autor: | Kaczmarek Bogusława Beata, Wojciechowska Aneta |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Autyzm i AAC. Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!
Recenzje
Zwykle, kiedy czytam książki naukowe, muszę po jakimś okresie od nich odpoczywać... Z reguły bowiem wymagają ode mnie pełnego skupiania, ponieważ prosto zgubić się w zawiłym języku pełnym niełatwych pojęć, nazwisk i dat. Tym razem na szczęście było inaczej i książkę czytałam z rosnącą fascynacją, przerywając lekturę tylko na sporządzenie notatek albo przemyślenie niektórych zagadnień. Autyzm to słowo, które coraz częściej pojawia się w naszym świecie. Sama pracuję z dziećmi, które zostały nim dotknięte, lecz nie wszystkie ich zachowania byłam w stanie zrozumieć i prawidłowo zinterpretować. Książka ebook Autyzm i AAC dała mi nowe spojrzenie na kłopot i przystępnym mową opisała wszystko to, co może interesować zarówno terapeutę jak i rodzica. Muszę przyznać, że autorzy dokładnie przemyśleli tę publikację. Mówię tu zarówno o tematyce jak i kolejności jej prezentowania. Początkowo zaznajamiamy się z pojęciem autyzmu, uczymy się go rozpoznać już u noworodków, staramy się zrozumieć zachowania autystów i odnajdujemy przyczyny owych zachowań, a następnie przechodzimy do zagadnienia komunikacji alternatywnej, która ułatwia funkcjonowanie zarówno dzieciakom jak i ich bliskiemu środowisku. Każdy z podrozdziałów porusza istotną kwestię, a czytelny spis treści ułatwia nam potem odnalezienie tego, co było dla nas istotne. Zastanawiałam się ponad tym, kto powinien być odbiorcą tej książki i doszłam do wniosku, że każdy... Przystępny mowa sprawia, że w tekście odnajdzie się zarówno student, terapeuta jak i rodzic. Wszystkie ważne pojęcia są wytłumaczone, a autorzy robią wszystko, by tekst był czytelny i jednoznaczny. Mogłabym o każdym z zagadnień pisać wiele, lecz najistotniejsze jest dla mnie to, że po lekturze książki mnóstwo emocji i wiedzy pozostaje w człowieku. Dawno żadnej naukowej książki nie czytało mi się tak lekko i z zafascynowaniem. Temat autyzmu jest trudny, stale w wielu materiach nieodgadniony, lecz w tym przypadku omówiony przez specjalistów i pasjonatów, którzy pragną zrozumieć autyzm i dzielić się każdym wnioskiem, który może pomóc w terapii. Dziękuję za tę książkę i duże serce, które tutaj po prostu czuć. Po lekturze czuję się bogatsza i nieco inaczej patrzę teraz na autystów zastanawiając się, jak dla nich wygląda nasz dziwaczny świat...
Wszystko zgodnie z opisem, dynamiczna przesyłka, zalecam rodzicom i nauczycielom
„AUTYZM I AAC” - to pierwsza na rynku krajowym publikacja zawierająca dużą dawkę zaktualizowanej wiedzy na temat AAC a także rzeczowych argumentów na temat jej zastosowania. Wnioski :Dla osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi (CCN) - interwencja AAC najszybciej jak to możliwe.Nieuczciwe jest odmawianie dostępu do AAC osobom ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi. Jestem neurologopedą, specjalizuję się w rozwijaniu sprawności komunikacyjnych i mowy u dzieci z ASD. Od około 10 lat wykorzystuję sposoby AAC (MAKATON, PCS aktualnie też PECS). W własnej praktyce nie spotkałam dziecka, które nie chciałoby się komunikować, tylko że dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi potrzebują specjalistycznego wsparcia (odpowiedniego zaaranżowania sytuacji komunikacyjnej) żeby mogły się porozumiewać i rozwijać. Krystyna Sacher-Szafrańska