Średnia Ocena:
Między myśleniem a działaniem. O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji
Rozprawa poświęcona współczesnej filozofii edukacji - zwłaszcza w jej odmianie anglosaskiej - w której centralne miejsce zajmuje znaczenie relacji pomiędzy namysłem filozoficznym a praktyką pedagogiczną. Pokazywane w niej rozważania dotyczą zarówno analitycznej koncepcji filozoficznej refleksji ponad wychowaniem i kształceniem, jak też ram, w których refleksja ta nabrała charakteru interpretacyjnego. Twórca usiłuje odpowiedzieć na pytania: Czym jest dzisiaj filozoficzny namysł ponad wychowaniem i kształceniem? Czy współczesna refleksja ponad edukacją wydobywa rzeczywiste dylematy praktyki pedagogicznej? Czy odzwierciedla złożoność doświadczeń pedagogicznych współczesnego człowieka? Wśród przywoływanych myślicieli znaleźli się klasycy anglosaskiej filozofii edukacji: Louis A. Reid, Richard S. Peters, Israel Scheffler, a także autorzy współczesnych anglojęzycznych prac filozoficznych dotyczących wychowania i kształcenia pomiędzy innymi: Gert Biesta, Paul Fairfield, Pádraig Hogan, Max van Manen, Nel Noddings a także Paul Standish.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Między myśleniem a działaniem. O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji |
Autor: | Godoń Rafał |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Między myśleniem a działaniem. O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!