Średnia Ocena:
Myślenie krytyczne jako cel kształcenia. Na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady
Autorka przedstawia amerykańskie i kanadyjskie dokonania w dziedzinie kształcenia umiejętności myślenia krytycznego, wypracowania jego definicji a także tworzenia odpowiednich programów i metod nauczania. W Polsce myślenie krytyczne jest utożsamiane z niektórymi kompetencjami logicznymi albo kulturą logiczną, lecz bez wyraźnej konceptualizacji i bezpośredniego odniesienia do dydaktyki, szczególnie na niższych szczeblach kształcenia. Pojawia się więc luka w systemie pojęciowym a także w wiedzy dydaktycznej. Książka ebook Ewy Wasilewskiej-Kamińskiej idealnie ten brak uzupełnia.Autorka stara się odpowiedzieć na pytania: czym jest myślenie krytyczne? jaki to rodzaj wiedzy, kompetencji albo procesów poznawczych? w jaki sposób (jeśli w ogóle) można go nauczać? Daje czytelnikom (pedagogom, nauczycielom, wychowawcom i rodzicom) możliwość zapoznania się z dotychczasowymi osiągnięciami w tym zakresie, omówionymi w obszernej literaturze anglojęzycznej, w nikłym stopniu zaś słynnymi w naszym kraju.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Myślenie krytyczne jako cel kształcenia. Na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady |
Autor: | Wasilewska-Kamińska Ewa |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego |
Rok wydania: | 2016 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Myślenie krytyczne jako cel kształcenia. Na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!