Średnia Ocena:
Od Niechęci do Akceptacji
Nowoczesne społeczeństwo stawia współczesnej szkole określone poziomem cywilizacji i charakterem kultury wymagania w zakresie kształcenia i rozwoju uczniów. Jednym z takich wymagań jest uczenie tolerancji względem osób niepełnosprawnych, które wyraża postawę szacunku względem osoby. Potrzeby i kłopoty osób niepełnosprawnych winny stanowić ważny fragment w organizacji i funkcjonowaniu całego społeczeństwa. Z tego powodu kształtowanie tolerancji należy rozpoczynać możliwie najwcześniej – doskonałe środowisko do podejmowania tego typu działań stanowi szkoła. Przedstawiona problematyka jest obrazem zdiagnozowania tolerancji dzieci przejawianej względem niepełnosprawnych rówieśników a także nastawienia, działań i samooceny nauczycieli w zakresie rozwijania i uczenia takiej postawy. Poznanie wzajemnych relacji zachodzących między uczniami pełnosprawnymi i niepełnosprawnymi w klasie może okazać się przydatne dla ich poprawy. Może również stanowić przesłankę dla podejmowania właściwych relacji w tej sferze pracy wychowawczej. Wyniki przeprowadzanych badań pozwoliły zgłębić problematykę. Ukazały konieczność działań w tym obszarze społecznych kontaktów.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Od Niechęci do Akceptacji |
Autor: | Rudek Iwona |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wydania: | 2008 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Od Niechęci do Akceptacji PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!