Średnia Ocena:
Czytanie i pisanie. Metodyka zajęć korekcyjno-wyrównawczych
"Przez dużo lat prowadziłam zajęcia korekcyjno-wyrównawcze z dzieciakami nieświadoma istnienia zasad, które zostały tu ujęte w sześć punktów. Starałam się realizować je intuicyjnie. Opracowując wykłady dla studentów filologii polskiej, dotarłam do literatury z zakresu metodyki zajęć korekcyjno-wyrównawczych i przyjrzałam się teorii. Dziś wiem, że rola intuicji w nauczaniu, choć niemierzalna przy użyciu narzędzi naukowych, jest ważna, ale na pewno nie jest najważniejsza. Jeżeli nasze działania mają mieć naukowy charakter bądź do metod naukowej oceny zjawisk się odwoływać, jak ma to miejsce w dydaktyce przedmiotowej, powinniśmy działania intuicyjne starać się wielokrotnie konfrontować z naukowym zapleczem interesującej nas dziedziny. Jest to szczególnie kluczowe dla tych nauczycieli, którzy efektami własnych doświadczeń pragną dzielić się z innymi nauczycielami, a przy tym uniknąć wyważania otwartych drzwi, czyli odkrywania prawd, które dawno już zostały odkryte". Małgorzata Rocławska-Daniluk
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Czytanie i pisanie. Metodyka zajęć korekcyjno-wyrównawczych |
Autor: | Rocławska-Daniluk Małgorzata |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Czytanie i pisanie. Metodyka zajęć korekcyjno-wyrównawczych PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!